• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Rise of Weaponized Flak in the New Media Era

Beyond the Propaganda Model

Brian Michael Goss
Paperback | Engels | Intersections in Communications and Culture | nr. 35
€ 72,95
+ 145 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The Rise of Weaponized Flak in the New Media Era presents the first book-length examination of flak as a form of political harassment, authored by a seasoned researcher on political discourse and mass media. Flak against news media was a component of the Edward Herman-Noam Chomsky seminal "Propaganda Model." However, in the thirty years since the model was introduced, flak has become an increasingly significant and prevalent sociopolitical force in its own right, in large part for the proliferation of new media platforms. Flak is not simply good faith or tough criticism. Rather, flak discourses and actions go on attack for the purpose of delegitimizing, disabling, and even criminalizing political foes, however tendentiously. The book presents cross-disciplinary appeal for students and scholars of mass media, new media, political science, and sociology--as well as for anyone concerned with today's sociopolitical environment.

Given the book's seminal examination of the topic, the introductory chapters in Part I extensively map out flak's current forms and delineate similarities and distinctions from scandal and activism. Newly-minted terminology is introduced to flesh-out contemporary flak (for example, flak-in-discourse, boutique flak, phantom flak).

The balance of the book is organized around case studies of flak mills (Part II) and flak issues (Part III). In particular, Part II drills down into the flak discourses and techniques of dedicated flak mills that characterize themselves as, respectively, journalistic and think tank organizations. Part III of the book features case studies of flak around elections and universities in the United States.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
212
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 35

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781433142581
Verschijningsdatum:
18/02/2020
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 226 mm
Gewicht:
272 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 145 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.