Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In The Qur'an and Modern Arabic Literary Criticism, Mohammad Salama navigates the labyrinthine semantics that underlie this sacred text and inform contemporary scholarship. The book presents reflections on Quranic exegesis by explaining - and distinguishing between - interpretation and explication. While the book focuses on Quranic and literary scholarship in twentieth-century Egypt from Taha Husayn to Nasr Hamid Abu Zayd, it also engages with an immense tradition of scholarship from the classical period to the present, including authors such as Abu 'Ubayda, Ibn 'Abbas, al-Razi, and al-Tabari.
Salama argues that, over the centuries, the Arabic language experienced semantic and phonological shifts, creating a lacuna in understanding the Qur'an and bringing contemporary readers under the spell of hermeneutical and parochial interpretations. He demonstrates that while this lacuna explains much of the intellectual poverty of traditionalist approaches to Quranic exegesis, the work of the modern Egyptian school of academics marks a sharp departure from the programmed conservatism of Islamist and Salafi exegetics. Through analyses of the writings of these intellectuals, the author shows that a fresh look at the sources and a revolutionary attempt to approach the Qur'an could render tradition itself an impetus for an alternative aesthetics-contextual, open, and unfolding.