Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This praxis-based book explores how an improvisational, creative and embodied practice such as the dérive works to defamiliarise our experience of the late modern built environment, fostering new insight into routinised cultural behaviours. In addition to detailing the key contexts of modernity, this book includes case studies on the work of Viktor Shklovsky, Craig Raine, Georges Perec, plus rare scholarly attention to the postcards of Jim Henson's Uncle Traveling Matt. Tertiary students and early career researchers in the humanities, particularly cultural theory and the creative arts, will read about the work of internationally recognised artists who have responded creatively to the urban landscape in view of its habituation under advanced capitalism. The research aims to provide sufficient detail for the reader to recognise a range of cultural conditions pertaining to the historical period that frames contemporary quotidian experience and that, in turn, informs a wide range of reflexive, creative practices. The book's hybridity (complimenting a traditional scholarly style with auto-ethnographic and journalistic writing) offers the reader an authorial honesty, transparency and humanity in its intellectual, practical, and emotional negotiation of psychogeographic ideas.