Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Faculties of theology are a traditional feature of most western European universities, yet in colleges of education, schools and in some newer universities the subject is studied, if at all, under the heading of 'religious studies'. Taking the question 'Is there such a subject?' as his point of departure, the author sets out to explore the relation between theology and the broader field of religious studies. Theology primarily means 'rational talk about God', but the word is used in other wider and looser senses as well. Mr Hebblethwaite discusses in what ways it is possible for non-believers to engage in theology, and stresses the need for all to pursue the subject openly and self-critically in a religiously pluralist world. Criteria for truth-claims in religion and the problem of revelation are among the topics examined. In the course of his study the author looks at the relationship between theology and a number of adjacent subjects: psychology and the social sciences, philosophy, history and ethics.