Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
One of the leading figures in the age of great engineers, David Stevenson (1815-86) was the son of a lighthouse builder, and while studying at Edinburgh University he was already gaining experience at his father's side. It is for his lighthouses and works of inland navigation that he is best remembered: he designed Britain's most northerly lighthouse and worked on improving navigation on rivers such as the Dee, the Forth and the Clyde. His article on inland navigation for the Encyclopaedia Britannica was published separately in 1858, and was revised and updated for this second edition in 1872. Although Stevenson acknowledges that the age of the canal has been superseded by the age of the railway, he maintains that there is much to learn from the older technology. Illustrated with cross-sections and plans, this work will be of interest to readers seeking to explore the history of Britain's industrial infrastructure.