Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
"Supererogation" is an awkward term but a useful concept. While not a term that we use every day, the concept is very familiar to most of us. It is an act that is neither obligatory nor forbidden and that possesses moral worth. While Roman Catholics and a large number of moral philosophers affirm the possibility and value of such acts, Evangelicals from the time of the Reformation have rejected them. Yet, this is to their detriment. Relying on Gregory Mellema's insight that acts of supererogation are possible without compromising the orthodox Evangelical doctrine of justification, I argue that there is clear evidence for supererogation in the New Testament and that performing such deeds with a proper motive is essential in an Evangelical account of supererogation. It is my hope that Evangelicals will reconsider the possibility of supererogation and embrace the concept as a useful tool in counseling contexts, biblical interpretation, and homiletics.