Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the early Middle Ages, magic was considered a practical science, requiring study and skill. But as European society became more articulate and self-conscious, the old tradition of magic as a science became associated with heresy and sorcery. Thereafter the Middle Ages knew no safe, learned magic that was not subject to accusation of diabolism in one form or another, and the magician, like the later witch, could be punished for both spiritual and temporal offenses. Through Peters's analysis of the legal, ecclesiastical, and literary responses to this problem, magic and witchcraft are located more accurately in the cultural context of the time, providing important insight into medieval history.