Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The book examines the history of co-operation in the broad context of the history of consumerism and consumption; of internationalism and the development of international organisations; and debates about international trade during the inter-war period. The fundamental question explored in the book concerns the meaning of co-operation. Was it a social movement or an economic enterprise? Did it aspire to challenge capitalism or to reform it? Did it contain at its heart a political vision for the transformation of society or was it simply a practical guide for organising a business? Hilson argues that it was both, but that an examination of the debates over the different meanings of co-operation can also illuminate broader questions about the emergence of consumer interests in the first half of the twentieth century, especially in a transnational context.