Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The phenomenon of Synaesthesia, the seeing-of sounds or hearing-of-colours has probably always fascinated human beings,but it was not until the late 19th century that it became a serious topic of scientific exploration as well as an inspiration for poets, musicians and visual artists. The dialogue between science and art gave rise to various concepts about the unity of all senses and the possible connection to a higher consciousness. Early Modernist artists, most notably Vassily Kandinsky, aspired to create that unity of the sensual experience and thus to express the spiritual dimension of their art. Later research in neuro-science however, has lead to a de-mystification of Synaesthesia. The question arises weather Synaesthesia is still a relevant inspiration for artists in a time of high multimedia exposure. The exploration of that question is equally interesting for cultural historians, audio-visual artists, film-enthusiasts, neuro-scientists or people who see a clear soprano voice as a rich burgundy red.