Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Widely read as school texts, the comedies by the Roman dramatist Terence have come down to us in hundreds of medieval copies. Fourteen of the manuscripts produced between 800 and 1200 were given some kind of illustration. In this volume, Beatrice Radden Keefe explores the semiotics of the imagery found in the earliest illustrated Terence manuscripts, and its relationship to the iconography of comedy and theatre from antiquity. She examines six further manuscripts to show how later illustrators abandoned this imagery to varying degrees, finding new emphases and creating new layers of meaning. Illustrators of Terence, it is demonstrated here, brought a range of interests to illustrating the comedies, clarifying their narrative, incorporating social commentary and moralisation, and linking them with Christian allegorical traditions.