Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Paddy Summerfield's Home Movie tells the oldest story, the saddest story, a story that includes the story-teller. It is the Fall of Man, falling from innocence into exile, a dark world of claustrophobic interiors, of low life bars and stained streets, of casual fornication in shabby bed and breakfast rooms. It is the fall from grace into forbidden spaces, where secrets fester behind closed doors and weary eyes. And it is a fall into nightmare and psychosis, where the self, in sickness, peoples the world with terrors. These are squalid scenes, such as Dostoevsky might have recognised, expressing the madness and obsession of those imprisoned there. Even looking at such a world, at such pictures, feels transgressive. Home Movie leads us into darkness, but the journey is always a search, suggested by the final pictures moving away from corrosive indulgences and pain towards enlightenment. The last sequence starts with hands praying, in a gesture of remorse and contrition. Then the camera flashes in a dusty mirror, prefiguring the moment of peace when a sunset ray of evening light pierces that garden at dusk. Oxford-based, Paddy Summerfield trained at Guildford School of Art in the Photography and the Film departments. Photographs he took in 1967, when still a first year student, were published in Album, and spreads in Creative Camera received encouraging recognition. His work has been shown in many galleries, including the ICA, The Barbican, The Serpentine Gallery, The Photographers' Gallery, MOMA, Oxford) and is in the collections of the Arts Council and of the V&A, as well as in numerous private collections. His first book, Mother And Father (2014. Dewi Lewis Publishing) was widely acclaimed, and included in several of the 'Best Photobooks of The Year' lists.