• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Growth Strategies of Hotel Chains

Best Business Practices by Leading Companies

Kaye Sung Chon, Onofre Martorel Cunill
Paperback | Engels
€ 96,45
+ 192 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

How did Accor, Cendant, Choice Hotels International, Marriott, and Hilton become the largest hotel chains in the worldand what strategies will they use to continue their growth?

This first-of-its-kind textbook presents a balanced overview of the theory and practice of hotel chains' growth strategies. It explains in-depth how and why the largest worldwide hotel chains achieved dominant international status and shows how to forecast future developments. Authentic international examples in every chapter bring theoretical concepts into sharp focus.

The Growth Strategies of Hotel Chains: Best Practices by Leading Companies is comprised of thirteen chapters, each divided into two parts. The first part sets forth the theory behind an important aspect of growth strategy. The second part of each chapter brings these theoretical arguments to life with specific case examples. For example, in the chapter on franchising, the ten largest hotel franchise businesses in the world are discussed in detailincluding their actual fees and how they function, with helpful commentary on each. This format, designed with educators' needs in mind, is consistent throughout the text. Charts, tables, and figures make complex information easy to access and understand.

The Growth Strategies of Hotel Chains: Best Practices by Leading Companies examines:
  • the question of diversification vs. specialization
  • vertical, horizontal, and diagonal integration
  • acquisitions, mergers, and strategic alliances
  • franchise contracts, management contracts, leaseholds, and ownership
  • branding and globalization
  • why European chains usually expand via property acquisitions and rentals while most American chains prefer management contracts and franchising

Packed with information yet written in language that students and hospitality executives can understand, this unique, comprehensive textbook deserves a place in every teaching/training/professional library.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
224
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780789026644
Verschijningsdatum:
1/01/2006
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
201 mm x 203 mm
Gewicht:
367 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 192 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.