Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Grammar 6 Handbook follows on from The Grammar 5 Handbook and provides revision, consolidation and extension of spelling and grammar rules covered in The Phonics and The Grammar 1, 2, 3, 4 & 5 Handbooks. The Grammar 6 Handbook contains 36 spelling and 36 grammar and punctuation lessons for a full year of teaching children aged 10-11 years. The lessons continue to build upon the knowledge and skills that children have been taught in previous years. There are detailed lesson plans for the teacher to follow, along with a photocopiable sheet that children can complete in class or as homework. Topics covered within The Grammar 6 Handbook include: prefixes & suffixes, in particular numerical; silent letters (bt, te, th); new spelling patterns/rules (ough); schwas (-ity & -ety); more alternatives (they, great, ballet, fete, straight for /ai/); new parts of speech (for example, countable and uncountable nouns, gerunds and modal verbs and imperatives); further punctuation (using semi colons and colons or using a comma after a fronted adverbial); developing a greater understanding of sentence structure and learning to recognise indirect objects, subject complements and passive agents; and introducing children to literary devices such as alliteration, learning the meaning of idioms and distinguishing between formal and informal writing.