Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This work offers a series of linked studies of European print culture in the sixteenth century, focusing particularly on France and the regional, provincial experience of print. France, in the sixteenth century, was one of the great centres of the European publishing industry. But in the second half of the century the established dominance of Paris and Lyon was increasingly challenged by other new printing centres, stimulated in part by the religious and political crisis of the French Wars of Religion. Drawing on the data collected by the St Andrews French book project, the author reconstructs the enigmatic history of a number of previously unstudied printers. The focus throughout is on popular print, and the growth of mass market for news, entertainment and religious instruction.
Customers interested in this title may also be interested in French Vernacular Books, edited by Andrew Pettegree, Malcolm Walsby and Alexander Wilkinson.