Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Jules Gros' The Fossil Man (1882) is a mildly satirical comedy describing the progress of an 1876 international scientific expedition to a fictitious island south-west of New Zealand, which comes across the existence of fossilized human remains. The theme was still very controversial when the story was set, especially in Catholic France, where religious opposition to the idea of the great antiquity of the human species, making nonsense of Biblical chronology, had been forceful. The notion that the human species had undergone a long, slow process of evolution was anathematized, and the gradual but enormous accumulation of evidence produced by excavations all over Europe, but particularly in France, was a hot topic. The discovery of quasi-Magdalenian remains in the southern seas would, indeed, have seemed as exciting and significant to real scientists then as it does to the fictitious ones in his story.