Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The original meaning of apocalypse was «to uncover», particularly through the ecstasy of dream and vision. This first meaning has long been obscured by a second and derived meaning, one which emphasizes global destruction occasioned by end-time catastrophe. The Ecstasy of Catastrophe untangles apocalypse back into its elements of ecstasy on the one hand and catastrophe on the other for ten important Medieval and Renaissance texts: PiersPlowman, Pearl, Malory's Sankgreal and Morte, Spenser's Faerie Queene Book I and two Cantos of Mutability, as well as Milton's increasingly post-apocalyptic Paradise Lost, Paradise Regained and Samson Agonistes. In the process of uncovering again the original meaning of the word, this study provides important insights into the nature of time, faith, salvation, and eternity as described in these ten texts.