Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Creative Matrix shows how Freudian and Kleinian theories of creativity are giving way to an attachment model, owing to research on anxiety by John Bowlby and other psychobiologists. We are entering an era of rapproachment between psychoanalysis, neurobiology, and attachment theory. Theory of creativity must take into account the rapid advances toward an integrated view of human development and capacity for adaptation. The Creative Matrix offers a critical review of British Object Relations theories of creativity from Melanie Klein through Ronald Fairbairn, Marion Milner, D. W. Winnicott, and others. It studies these theories in the light of Bowlby's challenge to psychoanalytic accounts of child development and personality formation. Creativity is seen as a necessary concomitant of anxious attachment in infants and children - as a natural adaptive resource in overcoming trauma and other deflections of normal development. Brief studies of poets Robert Lowell, Sylvia Plath, and Anne Sexton show how attachment theory illuminates bipolar disorder and poetic creativity.