• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
€ 108,95
+ 217 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Every year, 1.5 million applicants to American colleges and universities take the Scholastic Aptitude Test. Over 1,500 colleges and universities either require or strongly recommend that applicants submit SAT scores. The College Entrance Examination Board and the Educational Testing Service claim that the SAT helps colleges select students, helps college-bound students select appropriate institutions, and furthers equality of opportunity. But does it really?

Drawing on three national surveys and on hundreds of studies conducted by colleges, James Crouse and Dale Trusheim refute the justifications the College Board and the ETS give for requiring high school students to take the SAT. They show that the test neither helps colleges and universities improve their admissions decisions nor helps applicants choose schools at which they will be successful. They outline the adverse effect the SAT has on students from nonwhite and low-income backgrounds. They also question the ability of the College Board and the ETS to monitor themselves adequately.

Crouse and Trusheim do not, however, recommend abolishing either college admissions testing or the College Board and the ETS. Rather, they propose dropping the SAT and relying on such already available measures as students' high school coursework and grades, and they raise the possibility that new achievement tests that measure the mastery of high school courses could be developed to replace the SAT. The Case Against the SAT provides important new information for policymakers, college and university administrators, and researchers in testing and measurement. It forces a rethinking not only of what admissions testing accomplishes now but also of what it might and should accomplish in the future.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
240
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780226121420
Verschijningsdatum:
31/03/1988
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
160 mm x 236 mm
Gewicht:
498 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 217 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.