• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Art and Science of Marketing

Marketing for Marketing Managers

Grahame R Dowling
Paperback | Engels
€ 80,95
+ 161 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

If your organization has customers, you need to understand marketing. To achieve the best results from your marketing requires a subtle blend of art and science. It can also benefit from recommendations for practice rather than lists of options from which to choose. The art of marketing comes from the doing of marketing-implementing programs to attain and retain customers, and seeing what actually works. This is the province of marketing managers, direct marketers, advertisers and consultants. The examples of good and bad practice used throughout this book illustrate this approach. The science of marketing comes from research-about markets, customers, competitors and how effectively various types of marketing programs work. This is the province of academics and market researchers. The science of marketing provides the foundations for good marketing practice. Sometimes this science is ignored in the rush to embrace new ideas and technologies. For example, the long scientific history of the adoption and diffusion of innovations says that the Internet will take a long time to fundamentally change the way large numbers of customers buy their products and services. If more managers and investors had understood this then many dot.coms would not have become dot.bombs. This book blends art and science to provide insight for marketing managers about how to implement marketing more effectively to both create and capture the value of the offers they make to their target customers. In the process it questions the usefulness of some of the more recent marketing fads.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
464
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780199285563
Verschijningsdatum:
10/11/2005
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
160 mm x 233 mm
Gewicht:
689 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 161 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.