Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The most common critique of the so-called 'apocalyptic' reading of Paul has been terminological in nature, since the term is taken to imply a relationship to Jewish apocalypses. Yet advocates of the apocalyptic Paul use the term to signal a connection to an interpretive genealogy - primarily descended from Ernst Kasemann and J. Louis Martyn - and to affirm a set of theological convictions in relation to Paul's gospel. This invites a different engagement with the apocalyptic reading of Paul, leaving aside questions of nomenclature to explore those genealogical claims, and to examine how well those theological convictions are grounded in Paul. Therefore, David A. Shaw analyses contemporary accounts of the apocalyptic Paul in relation to the interpretive tradition with which they identify, and in relation to Romans 5-8, which has become the locus classicus of apocalyptic readings of Paul.