Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book investigates how subjectivity is encoded in the texts of a wide variety of medieval narratives and lyrics--not how they express the subjectivity of individuals, but how subjectivity, escaping the bounds of individuality, is incorporated in the linguistic fabric of their texts. Most of the poems discussed are in English, and the book includes analyses of Chaucer's Troilus and Criseyde, Man of Law's Tale, and Complaint Unto Pity, the works of the Pearl poet, Havelok the Dane, the lyric sequence attributed to Charles of Orleans (the earliest such sequence in English), and many anonymous poems. It also devotes sections to Ovid's Heroides and to poems by the troubadour Bernart de Ventadorn. For the first time, it brings to bear on medieval narratives and lyrics a body of theory which denies the supposed necessity for literary texts to have narrators or "speakers," and in doing so reveals the implausibilities into which a dogmatic assumption of this necessity has led much of the last century's criticism.