Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Docenten Grieks en Latijn in het voortgezet onderwijs hebben een specifieke kennis van de Griekse en Latijnse taalsystemen. Ze weten bijvoorbeeld dat het Grieks en Latijn naamvallen hebben en dat de meeste leerlingen niet gewend zijn aan dit verschijnsel. Ze spelen in hun lessen over die naamvallen daarop in. Deze specifieke kennis is de vakdidactische kennis van docenten Grieks en Latijn. 'Taalverwerving en taalbeschouwing Grieks en Latijn: vakdidactische kennis' is een handreiking voor alle docenten GTC en LTC die systematisch willen nadenken over hun vakdidactische kennis op het gebied van taalverwerving en de rol van grammatica daarbinnen.
Het boek biedt wetenschappelijke achtergronden en een praktische checklist waarmee taaldocenten hun grammaticalessen goed geïnformeerd kunnen ontwerpen.