Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Scholen dienen oog te hebben voor veranderingen in de samenleving en moeten in staat zijn deze te vertalen naar hun onderwijs. Dit boek ondersteunt scholen bij het aangaan van deze uitdaging en gaat in op de vraag hoe ze dit in hun taalonderwijs kunnen vormgeven. Vele voorbeelden illustreren hoe scholen en docenten een brug kunnen slaan tussen theorie en praktijk. In de eerste hoofdstukken worden de achtergronden van taalbeleid belicht. Vervolgens worden handvatten aangereikt waarmee schoolteams, taalwerkgroepen, schoolbegeleiders en taalcoördinatoren direct aan de slag kunnen op de eigen school. Er wordt aandacht besteed aan het schrijven van een taalbeleidsplan en het uitwerken van verbetertrajecten. Uitgangspunt is dat duurzame verbeteringen alleen tot stand kunnen komen als het hele team zich betrokken voelt bij het veranderproces. Daarnaast wordt er ingegaan op de mogelijkheden die het taalonderwijs biedt om leerlingen te ondersteunen bij het ontwikkelen van de vaardigheden voor de 21ste eeuw. Dit boek is de uitkomst van een denkproces over taalonderwijs en een zoektocht naar handvatten om kwaliteitsverhoging in de praktijk vorm te geven. Paula Eversdijk heeft een brede ervaring binnen het onderwijs. Ze ontwerpt en verzorgt nascholingscursussen op het gebied van taal en zorgverbreding en begeleidt schoolteams bij het uitvoeren van verbetertrajecten. Daarbij maakt ze gebruik van de ervaring die ze heeft opgedaan als docent in het primair onderwijs.