Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is cramped with familiar school and classroom situations, but despite the title it doesn't offer the teacher or therapist ready-made solutions. And neither does the teacher or therapist in his solution-focused work at school. They let the pupils discover their own solutions. Solution-focused interventions invite you to look at problems differently and can elicit solution-focused reactions.
The Korzybski-institute in Bruges has developed the procedure of solution-focused work described in this book since 1984. And during the presentation in 'Therapeutic Conversations II (Denver, Colorado) the American therapists called it 'The Bruges Model', hence the name of this model.
Myriam Le Fevere de Ten Hove is a child- and youth psychiatrist and staffmember of the Korzybski-institute in Bruges (Belgium). Nadine Callens is social worker at the schoolguidance center in Oostende (Belgium). Tine Geysen is psychologist at the schoolguidance center in Menen (Belgium). Wouter Maene is a teacher at a school for problemchildren, 'Oase', in Gent (Belgium).