• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Strategie in het echt

verandermanagement in middelgrote organisaties

Jack Van der Werf
Paperback | Nederlands
€ 29,50
+ 59 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 werkdagen
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Elke manager of bestuurder worstelt met de vraag op welke manier hij het beste vorm kan geven aan de vereiste veranderingen en innovatie binnen zijn organisatie. In de huidige tijd neemt het belang van deze vraag alleen maar toe. De manier waarop managers hiermee omgaan hangt sterk af van de omvang van de organisatie. Kleinere organisaties hebben vaak voldoende aan de ‘keukentafelmethode’. Grotere organisaties daarentegen zijn juist vaak gebaat bij een degelijke en gestructureerde analyse, ontwikkeling en uitvoering van beleidsmaatregelen.



De manager of bestuurder van de middelgrote organisatie (MGO’s, 20–1000 medewerkers) dreigt in een aantal opzichten tussen wal en schip te raken. Enerzijds is de omvang en de complexiteit van zowel de omgeving als de eigen organisatie vaak toch zo groot dat een enigszins gestructureerde aanpak van de beleidsvorming simpelweg onvermijdelijk is. Anderzijds is er echter binnen de MGO vaak noch de ruimte noch de tijd deze systematische aanpak expliciet te organiseren.



Wat rest is een klein aantal mensen binnen de organisatie dat zich geregeld het hoofd breekt over richtingbepalende thema’s. Aan dit proces komen niet of nauwelijks wetenschappelijke inzichten of modieuze consultancy-concepten te pas; gewoon goed nadenken en de aanwezige kennis en kunde zo verstandig mogelijk benutten. En vooral: hard werken om de vereiste veranderingen echt voor elkaar te krijgen.



Dit boek biedt een handreiking bij het veranderingsproces van MGO’s. Een waarschuwing is hier op zijn op plaats: strategie is niet iets wat je op een verdwaalde dinsdagmiddag er even bij doet. Het veranderingsproces van een organisatie bestaat uit een complexe en dynamische aaneenschakeling van gedachtevormingen, intuïtie, ervaringen, beslissingen en vergissingen van allerlei mensen die op de een of andere manier iets met de organisatie te maken hebben. De strategische reis is daarom niet alleen uitdagend en spannend, maar zeker ook complex en veeleisend.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
309
Taal:
Nederlands

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789463192231
Verschijningsdatum:
26/10/2020
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
151 mm x 233 mm
Gewicht:
648 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 59 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.