Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The collection of the prominent American economist Dr. Horace "Woody" Brock spans from the decorative arts (most notably French and English objects from the eighteenth century) to Old Master drawings and paintings. Brock's interests encompass the philosophy of science, moral philosophy and aesthetics--concerns that directly inform his personal collecting strategy. Virtually every object in this volume has been selected according to Brock's highly original theory of beauty in design, which is brilliantly elucidated here. Splendor and Elegance celebrates Brock's particular vision of European art, showcasing some 150 objects in a variety of media. Highlights include a spectacular Flemish turtleshell cabinet-on-stand; one of the earliest long-case clocks by André-Charles Boulle; major examples of Chelsea, Meissen and Sèvres porcelain; a powerful anatomical study by Peter Paul Rubens; and a fine group of eighteenth-century Venetian drawings, including Tiepolo's dramatic "Resurrection of Christ." An essay by antiques specialist Martin P. Levy identifies themes running through the decorative-arts collection, while MFA Boston curator Clifford S. Ackley highlights the collection's most remarkable drawings and paintings.