Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Recent literary and cultural criticism has taken a spatial turn. Nowadays, to speak is to speak from, to, or in; to know something is to have "mapped" its discursive operation. Focusing on the work of Joseph Conrad, in whom the opposition between a space of words and a space of things is strikingly figured, this book locates this development within the opposition between a space of things and a space of words. Among the figures drawn into dialogue with Conrad are John Buchan, Woolf, Joyce, Peter Kropotkin, René de Saussure (brother of the famous Ferdinand), Henri Bergson, the filmmakers George Méliès and Carol Reed and, in particular, Michel Foucault, whose anxious negotiation with spatial ideas touches the book's deepest understanding.