Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
When the Portuguese arrived at the mouth of the Zaire River in 1483, two vibrant normative regimes came into contact. The European traders, missionaries, and soldiers who followed the first explorers brought a jurisdictional system of government that accepted local uses and customs as biding and a theological understanding of natural law with universalist claims. They encountered complex African societies based on various normative systems, emphasizing arbitration and mediation between corporate groups and protection against evils attributed to preternatural forms of personal agency - what the Portuguese framed as feitiçaria or sorcery. João Figueiredo focuses on the intense cross-cultural translation of normative knowledge in West Central Africa following this initial encounter. He argues it was afforded by an evolving, shared understanding of sorcery and constant renegotiation of the limits and meanings of jurisdiction, the law, and the institutions of slavery.