Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book puts forward an interpretation of the Canticle which is alert to the literal sense of the poem. The author thus distances himself both from the allegorical interpretation and from an interpretation that is purely secular. According to the author, the Song offers a theological vision of human love. Barbiero sees the Song as composed in the third century BC, in the Hellenistic epoch, but also as hugely dependent on the love poetry of the Ancient Near East, particularly that of Egypt. Above all, however, the Song was composed in dialogue with the other books of the Old Testament, especially in contrast with the negative view of sexuality which they represent. The study pays particular attention to the structure of the poem and of the individual cantos: for Barbiero, the Song is a closely unitary work and is only to be understood as a whole.