Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is about Shakespeare's role in sustaining the antiblack paradigm of modernity. This work re-reads both Shakespearean texts and performances from the 16th century to the present to argue that American and English societies have deployed Shakespeare for four hundred years as a mechanism to construct and reinforce paradigmatic antiblackness. Framed within the author's experiences as a Black scholar, actor, and director of Shakespeare and using both contemporary Critical Race Theory (CRT), as well as Pre-Modern Critical Race Studies (PCRS), this book uses civil society's engagement with and performance of Shakespeare in various times and places to reveal the continuum of antiblackness that predates chattel slavery in America and contributes to antiblack world-making across oceans and centuries.