Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Today, the media and communication markets are undergoing a fundamental transformation. This thesis focuses on the market for electronic media products in the higher education market and especially on the market for scientific journals. In contrast to other media sectors this partial market shows a significantly different structure and different characteristics. For around 10 years scientific publishers have offered electronic versions of their products, which is of vital importance for the scientific communication of research activities all over the world. Content providers as well as libraries face new duties and responsibilities. Librarians especially have to cope with the new assignments as advanced information intermediaries. In view of decreasing library budgets and increasing costs for scientific information sources, the economic responsibilities have become an important issue in librarians daily work. Thus, one major goal of this research is to obtain a better understanding of the way in which scientific content is traded over markets.