Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De voorliggende publicatie Samen beter, beter samen - Onderwijs-zorgarrangementen in het speciaal onderwijs doet verslag van de resultaten van de eerste en tweede tranche proefprojecten van het landelijk programma Onderwijs-zorgarrangementen voor zeer moeilijk plaatsbare leerlingen. Dit programma is door het ministerie van OCW en de directie Gehandicaptenbeleid van het ministerie van VWS geïnitieerd en gefinancierd. Centraal staan de beschrijvingen van zestien programma's en aanpakken die scholen voor speciaal onderwijs binnen REC cluster 3 en 4 in samenwerking met zorginstellingen (jeugdhulpverlening,jeugdgeestelijke gezondheidszorg, gehandicaptenzorg) hebben ontwikkeld voor leerlingen met zeer ernstige schoolbelemmeringen. Bij wijze van inleiding worden de contouren van onderwijs-zorgarrangementen geschetst en wordt een aanzet voor een nadere afbakening en typering van onderwijszorgarrangementen gegeven. Leidraad hiervoor vormen de bevindingen uit de proefprojecten.
Over de auteur(s): Deanne Radema is als senior medewerker verbonden aan het Landelijk Centrum Onderwijs & Jeugdzorg van NIZW Jeugd. Ze is betrokken bij projecten op onder meer de terreinen van jonge risicokinderen, geïntegreerde indicatiestelling en onderwijs-zorg arrangementen. Dolf van Veen is hoofd van het Landelijk Centrum Onderwijs & Jeugdzorg en bijzonder hoogleraar Grootstedelijk onderwijs- en jeugdbeleid aan de Universiteit van Nottingham in Engeland. Fop Verhei] is als hoogleraar kinder- en jeugdpsychiatrie en hoofd patiëntenzorg verbonden aan het Erasmus MC, Sophia Kinderziekenhuis te Rotterdam. Rieme Wouters is als projectleider betrokken bij de samenwerking tussen instellingen voor kinder- en jeugdpsychiatrie en orthopedagogische centra (MFC's), verenigd in het MFC-platform.