Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Rough Waters traces the evolution of the role of the U.S. merchant ship flag, and the U.S. merchant fleet itself. Rodney Carlisle looks at conduct and commerce at sea from the earliest days of the country, when battles at sea were fought over honor and the flag, to the current American-owned merchant fleet sailing under flags of convenience via foreign registries. Carlisle examines the world-wide use, legality, and continued acceptance of this practice, as well as measures to off-set its ill effects. Looking at the interwar period of 1919-1939, Carlisle examines how the practice of foreign registry of American-owned vessels began on a large scale, led by Standard Oil with tankers under the flag of the Free City of Danzig and followed by Panama. The work spells out how the United States helped further the practice of registry in Panama and Liberia after World War II. Rough Waters concludes with a look at how the practice of foreign registry shapes present-day commerce and labor relations.