Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Consider the fact that thousands of people die daily from preventable, poverty-related causes through no fault of their own. However, despite our failure to prevent more of these preventable deaths, we generally do not seem to consider ourselves particularly guilty, unjust, bad, immoral or irresponsible for our failure to act. This study attempts to understand our continued good conscience amid the suffering of the world's poorest. In doing so, it draws on Emmanuel Levinas's ethical philosophy to demonstrate how writings in the principal debate about the extent of our responsibility for others at the global level, the so-called 'cosmopolitan-communitarian debate', contain a number of elements that enable and perpetuate our indifference to the world's poorest.