Je ziet het goed: de website van Standaard Boekhandel heeft een frisse nieuwe look gekregen!
Ons logo én onze webshop hebben een make-over gekregen, maar wees gerust: we blijven dezelfde vertrouwde Standaard Boekhandel die je kent en liefhebt.
Nieuwsgierig naar het verhaal achter onze nieuwe stijl?
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since 2015, the 'refugee crisis' is possibly the most photographed humanitarian crises in history. Photographs taken, for instance, in Lesvos, Greece, and Bodrum, Turkey, were instrumental in generating waves of public support for, and populist opposition to "welcoming refugees" in Europe. But photographs do not circulate in a vacuum; this book explores the visual economy of the 'refugee crisis, ' showing how the reproduction of images is structured by, and secures hierarchies of gender, sexuality, and 'race, ' essential to the functioning of bordered nation-states. Taking photography not only as the object of research, but innovating the method of photographìa- the material trace of writing/grafì with light/phos- this book urges us to view images and their reproduction critically. Part theoretical text, part visual essay, Reproducing Refugees vividly shows how institutional violence underpins both the spectacularity and the banality of 'crisis.' This book goes about synthesising visual studies with queer, feminist, postcolonial, post-structuralist, and post-Marxist theories. Carastathis and Tsilimpounidi offer theoretical frameworks and methodological tools to critically analyse representations, both those circulated through hegemonic institutions, and those generated from 'below'. They carve a space between logos and praxis, ways of knowing and ways of doing, by offering a new visual language that problematises reified categories such as that of the 'refugee' and makes possible disruptive, alternative, resistant perceptions. The book contributes to the fields of migration and border studies, critically engaging visual narratives drawn from migration movements to question dominant categories and frameworks, from a decolonial, no-borders, queer feminist perspective.