Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Like his fellow filmmakers Stanley Kubrick, Quentin Tarantino, and Sofia Coppola, Wong Kar-wai crafts the soundtracks of his films by jettisoning original scores in favor of commercial recordings. In Remixing Wong Kar-wai, Giorgio Biancorosso examines the combinatorial practice at the heart of Wong's cinema to retheorize musical borrowing, appropriation, and repurposing. Wong's irrepressible penchant for poaching music from other films--whether old Chinese melodramas, Hollywood blockbusters, or European art films--subsumes familiar music under his own brand of cinema. As Wong combs through musical and cinematic archives and splices disparate music together, exceedingly well-known music loses its previous associations and acquires an infinite new constellation of meanings in his films. Drawing on Claude Lévi-Strauss's concept of bricolage, Biancorosso contends that Wong's borrowing is akin to a practice of creative destruction in which Wong becomes a bricoleur who remixes music at hand to create new and complete, self-sustaining statements. By outlining Wong's modus operandi of indiscriminate borrowing and remixing, Biancorosso prompts readers to reconsider the significance of transforming preexisting music into new compositions for film and beyond.