Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Federico García Lorca's autobiographical play, Once Five Years Pass deals directly with the discovery of his homosexual identity. While themes of sterility, desire, repression and death are central to this work, these themes are masked by the surrealistic language and plasticity that characterized his experimental theatre. Later, in his more traditional rural plays, Blood Wedding, Yerma, and The House of Bernarda Alba, Lorca sought to examine, at a safer distance, the themes elaborated in Once Five Years Pass. To this end, he removed himself from the center of the drama, creating a series of rural plays featuring women as the protagonists. An examination of the symbolic content in Blood Wedding, Yerma and The House of Bernarda Alba, which is more accessible in these traditionally structured works, supplies the key to the interpretation of Lorca's «unperformable» play.