• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Questionnaires

€ 1.648,95
+ 3297 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Questionnaires are one of the principal research tools for discovering people's thoughts, experience, attitudes and orientations to future action. Social scientists and researchers have been using questionnaires systematically for about three quarters of a century, since market research, opinion polling and survey research became a feature in both US and UK society in the 1920s and 30s.

This unrivalled collection provides the most complete resource of material about questionnaires.

The first volume provides an introduction to the use of questionnaires. It examines the principles of question construction, considers different types of questionnaire, principles of social measurement and the relationship between expressed attitudes, and actual social behaviour.

The second volume covers the main types of questionnaire and question construction. Included here is material on question order, question wording and response alternatives. The measurement of attitudes is examined.

The third volume focuses on how to handle sensitive questons, problems of validity, the extent to which researchers succeed in measuring what they want to measure, and the relationship between the tools which they use and the underlying theoretical constructs.

The fourth volume, on Surveys in the World, brings together the best material on memory and recall, truth-telling issues and how respondents comprehend basic questions. The advent of the computer programmed questionnaire is examined.

The collection represents a distillation of the world's best material on questions and questionnaires in social surveys.

Martin Bulmer is Professor of Sociology at the University of Surrey and co-director of its Institute of Social Research.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
1532
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780761971481
Verschijningsdatum:
12/01/2004
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
154 mm x 230 mm
Gewicht:
2957 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 3297 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
AANGERADEN

Alles voor een vliegende start

op school en op kantoor
AANGERADEN
Tips voor een vliegende start
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.