Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Through a curated selection of scholarship, Adi Saleem demonstrates that representations of Muslim and Jewish sexuality are often racialized and gendered in parallel ways as non-Western, deviant, and dangerous within Euro-American modernity. Contributors reckon with the intertwined past and present of Islamophobia, antisemitism, racism, coloniality, misogyny, and homophobia through distinct and complementary perspectives. In the first of three sections, scholars investigate the construction and performance of multiple identities and the crossing of boundaries. Studies of scriptural texts and media discourse as they shape perceptions of Jewish and Muslim gender and sexual minorities follow, highlighting how these representations impact the lived experiences of queer Jews and Muslims. The final section examines the efforts of contemporary queer Jews and Muslims to organize and form communities to forge solidarity in the face of multiple forms of oppression and marginalization. In conversation with Islamic studies, Jewish studies, and queer theory, this collection explores the interrelated experiences and representations of Jewish and Muslim minorities in Europe while triangulating the Jewish-Muslim dyad with a third variable: queerness.