Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Alexander James Inglis's (1879-1924) transformation from an academic traditionalist devoted to Latin pedagogy to an influential progressive-experimentalist and advocate of the comprehensive high school has received insufficient attention from educational and curriculum historians. Inglis's career manifests important characteristics of the progressive era in American history. As an attempt to generate organizing principles upon which to construct a new, responsive social institution, his book, Principles of Secondary Education, stands as a quintessential manifestation of progressive values. This fine-grained profile of Inglis's work reveals nuances in the historic record that are otherwise obscured by high-level historical interpretations. An assessment of the utility of these interpretations for explaining Inglis's career leads to a discussion of the implications of the record of Inglis's work for understanding the progressive period and its prevailing interpretations, as well as to a consideration of the role of biography in historical research.