Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In het middelbaar beroepsonderwijs en hoger (beroeps)onderwijs wordt door opleidingen bewust nagedacht over de inrichting van toetsing binnen het curriculum. Opleidingen zijn actief op zoek naar een wijze van toetsing die aansluit bij hun visie op leren. Steeds vaker kiezen opleidingen daarbij voor het onderwijs- en toetsconcept programmatisch toetsen.
De laatste jaren is er, zowel vanuit onderzoek en praktijk, veel geleerd over programmatisch toetsen. In Programmatisch toetsen: een verdieping beschrijven de auteurs wat er uit onderzoek bekend is over het ontwerpen van programmatisch toetsen, over de leerfunctie en de beslisfunctie, en over het borgen van de kwaliteit van toetsing binnen de context van programmatisch toetsen. Ook komt het veranderkundig proces aan bod dat doorlopen moet worden wanneer opleidingen willen starten met programmatisch toetsen. Bij ieder onderwerp staan concrete tips waarmee opleidingen aan de slag kunnen.
In de praktijkverhalen komen de docenten en toetsdeskundigen van de opleidingen aan het woord. Zij vertellen hoe zij in de praktijk invulling geven aan programmatisch toetsen. Deze voorbeelden laten zien dat het werken volgens de uitgangspunten van programmatisch toetsen leidt tot waardevol onderwijs waarin de nadruk ligt op leren. Het werken met programmatisch toetsen in de dagelijkse praktijk is niet altijd eenvoudig. Er is tijd en ruimte nodig om het ontwerp in de praktijk bij te schaven en te verbeteren. De voorbeelden in dit boek geven een eerlijk inkijkje in dit proces.
Het boek is bedoeld voor onderwijsprofessionals in het middelbaar beroepsonderwijs en hoger (beroeps)onderwijs die overwegen te gaan werken met programmatisch toetsen of die dit onderwijs- en toetsconcept al toepassen en op zoek zijn naar inhoudelijke kaders, praktische tips en voorbeelden.