Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study explores how British identity has been explored and renegotiated by contemporary writers. It starts by examining the new emphasis on space and place that has emerged in recent cultural analysis, and shows how this spatial emphasis informs different literary texts. Having first analysed a series of novels that draw an implicit parallel between the end of the British Empire and the break-up of the unitary British state, the study explores how contemporary writing in Northern Ireland, Scotland and Wales contributes to a sense of nationhood in those places, and so contributes to the break-up of Britain symbolically. Dix argues that the break-up of Britain is not limited to political devolution in Northern Ireland, Scotland and Wales. It is also an imaginary process that can be found occurring on a number of other conceptual coordinates. Feminism, class, regional identities and ethnic communities are all terrains on which different writers carry out a fictional questioning of received notions of Britishness and so contribute in different ways to the break-up of Britain.