Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Milton criticism, and especially that of Samson Agonistes, is commonly founded upon two certainties: the certainty of Samson's regeneration, and the certainty of Milton's idealizing Christianity. These platitudes have led too many critics to accommodate Samson (and by implication Milton) into a neo-conservative, predictable, brutally formalistic mold that, instead of challenging, enshrines inherited systems of belief. Euripides, Milton's favorite tragedian, wrote tragedy through his experience of the Peloponnesian War and the resultant fall of the Periclean democratic experiment, a disaster Milton recognized in his own experience of the English civil war. Through war and tragedy Euripides searched the individual and historical boundaries between normality and pathology, locating the source of tragedy in the tense interdependence of opposites: the forces of creation and destruction in ourselves, our societies, our world. This study examines Milton's intellectual and imaginative development in light of Euripidean tragedy, a development that would culminate, achieve its fullest expression, in Milton's last poem Samson Agonistes.