Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Kinderen kunnen vreemd gedrag vertonen. Wanneer een pleegkind een pleeggezin binnenstapt, komt het niet alleen. In de bagage die het met zich meebrengt, zit een eigen levens- en familiegeschiedenis. Vaak is het bagage met de nodige negatieve ervaringen. Het is vaak moeilijk om zijn of haar gedrag te plaatsen. Heeft het kind een stoornis, komt het door zijn of haar levensgeschiedenis of is het een reactie op het pleegkind zijn? Door het te begrijpen, wordt het gedrag als minder vreemd ervaren en wordt het hanteerbaar. Nelleke Visscher, oud-hoofdredacteur "Mobiel tijdschrift voor de pleegzorg", en Martine F. Delfos, psycholoog, vroegen vooraanstaande Nederlandse deskundigen hun licht te laten schijnen op verschillende gedragsproblemen. Angst, loyaliteit, adoptie, afstammingsonrust, gehechtheid, rouwen, seksueel misbruik, ADHD, borderline, depressie, pesten, autisme en sociale onhandigheid worden beschreven en in de context geplaatst van het pleegkind zijn. Naast het verhaal van de deskundige is er het verhaal van een (pleeg)ouder over het betreffende onderwerp. Zij aan zij deskundigen en ervaringsdeskundigen, waardoor een genuanceerd beeld ontstaat van verschillende problemen en hun impact op (pleeg)gezinnen. In de nieuwe editie is een inleiding toegevoegd waarin een aantal kernthema's van de pleegzorg wordt beschreven. Alle hoofdstukken zijn opnieuw bekeken en waar nodig aangevuld of gewijzigd door de schrijvers naar de nieuwe inzichten en de nieuwe DSM-5 en ICD-11. De hoofdstukken hebben echter, op een enkel hoofdstuk na, de tand des tijds verbazingwekkend goed doorstaan. De nieuwe druk is verschenen op uitdrukkelijk verzoek van pleegzorginstanties en pleeggezinnen. Voor deze doelgroep bleek het boek een zeer nuttige bijdrage aan het begrijpen van (pleeg)kinderen en pleeggezinnen