Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Perception, memory, truth, and knowledge all play major roles in this dialogue. What is remarkable about Plato’s treatment of those ideas is how contemporary are both the questions and the answers he puts in the mouths of his characters. Socrates is adamant in asserting that he does not know the answers but that his function is simply to help formulate and critically examine the doctrines presented by others. While he was still alive, the great sophist Protagoras was a friend of Theodorus who has subsequently given up abstract philosophical inquiry and now teaches mathematics, astronomy, and logic to young people such as Theaetetus, the most gifted student he has ever encountered. Socrates examines young Theaetetus to determine whether or not what he has learned from Theodorus provides wisdom and truth. The analogies and metaphors that emerge during their conversation foreshadow the theories of mind favored by contemporary cognitive scientists, but Plato’s dialogue also raises serious doubts about the cogency of those explanations.