Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The "Republic" poses questions that endure: What is justice? What form of community fosters the best possible life for human beings? What is the nature and destiny of the soul? What form of education provides the best leaders for a good republic? What are the various forms of poetry and the other arts, which ones should be fostered, and which ones should be discouraged? How does knowing differ from believing? Several characters in the dialogue present a variety of tempting answers to those questions. Cephalus, Polemarchus, Thrasymachus, and Glaucon all offer definitions of justice. Socrates, Glaucon, and Adeimantus explore five different forms of republic and evaluate the merit of each from the standpoint of goodness. Two contrasting models of education are proposed and examined. Three different forms of poetry are identified and analyzed. The difference between knowing and believing is discussed in relation to the objects of each kind of thinking.