Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The study reconstructs the concept of the image as the basic concept of Plato's philosophy. Within the overall framework of this philosophy of the image, the appearance of the invisible in itself rather than the depiction of the likewise visible proves to be its uniform core. The picture thus moves into the direct vicinity of the body and is finally integrated into the ontology of the sequence of dimensions. This implies far-reaching reinterpretations of the line and cave parables as well as art criticism and establishes systematic references to the ontology of ideas, to the philosophy of language and the doctrine of parables as well as to Plato's own dialogue design. Plato's concept of the image is thus not merely a deprecating figure of thought, but constitutively dialectical: he formulates not only the differentiation of reality, but also the connection between the sensual and the spiritual, and consequently the unity of reality. Understanding the sensual world as an image does not mean declaring it meaningless or worthless, but to really come to terms with it.