• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Party Campaigning in the 1980s

Paul S Herrnson
Hardcover | Engels
€ 105,45
+ 210 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Are American political parties on the way out? Political action committees (PACs) currently compete with parties for influence over candidates and voters; persuading a more independent and volatile electorate requires new tactics; technological innovations afford more sophisticated means to appeal for support. Many political observers express doubts about the ability of political parties to adapt to these changes and to survive, but Paul Herrnson instead suggests their survival and resurgence in this balanced assessment of party activities in congressional elections.

Drawing on extensive interviews and survey data collected from nearly five hundred recent House and Senate candidates, campaign advisers, party officials, PAC executives, and journalists, Herrnson evaluates the roles of the national parties. He finds that from the perspective of party executives, they provide important campaign services and function as the key brokers between candidates, PACs, and other campaigners. For PAC officials, the national parties serve as important sources of strategic campaign information and cues for decision-making. For the candidates themselves, their parties function as appendages and accessories to their own campaign organizations.

Herrnson provides rich detail on party development and party campaign activity to predict the future of congressional elections and of the party-in-government and the party-in-the-electorate. Political practitioners as well as scholars will welcome this fresh, new contribution to a significant political controversy.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
184
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780674418523
Verschijningsdatum:
5/02/1988
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
444 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 210 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
AANGERADEN

Alles voor een vliegende start

op school en op kantoor
AANGERADEN
Tips voor een vliegende start
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.