Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The epic Metamorphoses, Ovid's most renowned work, has regained its stature among the masterpieces of great poets such as Vergil, Horace, and Tibullus. Yet its irreverent tone and bold defiance of generic boundaries set the Metamorphoses apart from its contemporaries. Ovid before Exile provides a compelling new reading of the epic, examining the text in light of circumstances surrounding the final years of Augustus' reign, a time when a culture of poets and patrons was in sharp decline, discouraging and even endangering artistic freedom of expression. Patricia J. Johnson demonstrates how the production of art--specifically poetry--changed dramatically during the reign of Augustus. By Ovid's final decade in Rome, the atmosphere for artistic work had transformed, leading to a drop in poetic production of quality. Johnson shows how Ovid, in the episodes of artistic creation that anchor his Metamorphoses, responded to his audience and commented on artistic circumstances in Rome.