Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Al vanaf 1971 speelden THE NEW YORK DOLLS punk voordat er een woord voor bestond. De uitbundige mix van ruige glam-rock, cross-dressing en foute make-up bezorgde ze een fanatieke fan-schare en zou generaties musici beïnvloeden. Maar de band ging in 1977 ten onder aan drank, drugs en ruzie. Bassist Arthur 'Killer' Kane stapte uit de muziek (en uit het raam), vond God en werd bibliothecaris bij de Mormoonse kerk. In 2004 nodigt Morrissey de nog levende leden van de Dolls uit om een reünieconcert te spelen op het Meltdown festival. Tot ieders verbazing is ook Killer Kane bereid op het podium te verschijnen. Kane heeft zich in feite nooit bij het heengaan van de band kunnen neerleggen. In NEW YORK DOLL volgt Greg Whiteley de introverte bibliothecaris tijdens de soms pijnlijke, maar vooral aandoenlijke hereniging met zijn oude bandleden tot het concert in Londen en is hij getuige van de onthutsende gebeurtenissen die op het emotioneel geladen optreden volgen.